Mobo keulii

MOBO KEULII Posteri kuvana       Mobo keuli Espoossa!

Espoossa järjestettiin maaliskuun lopulla Mobiililaitteet oppimisen tukena -pajapäiviä. Pajapäivien perimmäisenä tarkoituksena oli viedä mobiilia oppimista kaikkiin Espoon suomen- ja ruotsinkielisiin kouluihin ja auttaa saavuttamaan tavoite paremmista ja tasavertaisemmista mahdollisuuksista käyttää modernia teknologiaa omassa oppimisessa. Lähtökohtana tälle kaikelle on tietysti uusi OPS 2016.

Pajapäiviin oli kutsuttu kaikilta Espoon kouluilta opettaja+oppilas -tiimejä, joiden on tarkoitus viedä oppimaansa omille kouluilleen ja järjestää siellä mahdollisesti samantyyppinen tapahtuma oman koulunsa oppilaille ja opettajille. Tarkoitus on hyödyntää kaikki se osaaminen, jota omalta koululta löytyy; myös oppilaista. Tutor-toiminnan käynnistämiseen annettiin pajapäivänä ideoita ja sen suunnitteluun myös aikaa.

Tapahtuman järjestäjinä toimivat Espoon kaupungin suomenkielinen ja ruotsinkielinen opetustoimi, TVT-kehittäjäopettajat, Innokas ja InnoOmnia. Samansisältöisiä pajapäiviä järjestettiin neljä kappaletta ja niihin osallistui yhteensä noin 400 opettajaa ja oppilasta.

Pajoista löytyi mobiilitarinaa, ajattelun taitoja, mobiililaitteet ja esitystekniikkaa, kännyköiden käyttöä koulussa, iOS:n, Androidin ja Windowsin perussovelluksia, mobiililaitteet oppimisen kiihdyttäjinä sekä QR-koodi -suunnistusta. Sain ilokseni osallistua tämän hankkeen suunnitteluun ja järjestämiseen. Parasta antia itselleni olivat iloiset ilmeet selfie-kuvien takana ja palautteet, joiden perusteella voisi olettaa homman jatkuvan innokkaasti myös siellä omalla koululla.

”Oli hyvin suunniteltu tapahtuma. Suunnistus oli mielenkiintoinen. Toiminnalliset tehtävät kivoimpia.”

”Hyviä puolia: kiva kun sai ideoita miten QR-koodia voi käyttää, ja opetettiin miten se tehdään 🙂 Huonoja puolia: Innostuimme niin, että rasteja olisi voinut olla lisää 🙂 ”

”Kiva ja käyttökelpoinen idea.”

Lue lisää täältä: Mobo keulii

IMG_0259

Kategoria(t): Uncategorized. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Jätä kommentti