Tarpeiden ja tarjonnan kohtaaminen

Isossa koulussa tai oppilaitoksessa on ihmisiä, jotka ovat omassa kiinnostuksessaan ja osaamisessaan eri tasoilla. Joskus vuosituhannen vaihteessa, kun enemmän olin koko työyhteisön digitaitojen kanssa tekemisissä, luulin kykeneväni saamaan kollegiaalista tietotaitoa samalle tasolle. Sittemmin olen herännyt.

Pedagogiikan ammattilaisissa kun riittää kaikenlaisia oppijoita ja omaksujia, eri temperamentteja ja tahtilajeja. Ihan kuin oppilaiden kanssa. Liikkeelle pitää lähteä siltä tasolta, missä oppija kulloinkin on, ja edetä sillä vauhdilla, mitä tämä kulloinkin kykenee etenemään. Joskus oppimiskäyrä onkin suora, eikä vauhti pysy samana.

Pidän ajatuksesta, että edetään. Japanissa on käytössä filosofia kaizen, joka tarkoittaa hidasta jatkuvaa kehittymistä. Siihen ajatukseen on hyvä taitojaan terästävän digikehittäjäopettajankin asettaa tavoitteensa. Tai ihan härmälaisittäin: Ei hötkyillä. Hiljaa hyvä tulee.

Mainokset

Tietoja agnesdigiopena

Luokanopettaja digiopetuksen valtatiellä
Kategoria(t): Uncategorized. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Yksi vastaus artikkeliin: Tarpeiden ja tarjonnan kohtaaminen

  1. liisailomaki sanoo:

    Tätä asiaa käsitellään ekassa webinaarissa, hyvä johdanto asiaan!

    Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s