Ajatuksia Digikehittäjäopettaja valmennuksen aloituksesta

Viikko sulateltu digikehittäjäopettaja valmennuksen aloitusta  ja oman ryhmän kanssa on ensimmäisiä ajatuksia digitaalisuudesta jaettu WhatsAppissa.  Valmennuksen ohjelma vaikuttaa todella mielenkiintoiselta ja vaatii  osallistujalta  aktiivista osallistumista ja itsenäistä työskentelyä jo ensi metreillä. Seuraavaksi oppimispäiväkirjan aloitus, joka piti aloittaa jo viikko sitten….

Jatketaan mihin jäätiin kaksi viikkoa sitten, sosiaalisessa mediassa (meidän facebook) tuli palautetta  blogini lyhyydestä.   Olen tehnyt vuosia töitä viestinnän ja koulutuksen parissa ja sen perusteella minut voisi laittaa nopeasti omaksuvien koppaan. Olen saanut koulutusta, lukenut somesta kymmeniä blogeja, joten tiedosta ei ole ollut puutetta.  Sosiaalinen media ei ole tuntunut minun jutulta, mutta käytän sitä,  en vaan niin kuin olisi pitänyt. Nyt olen aloittanut kannustamaan (pakottamaan) itseäni käyttämään  jokaista somekanavaa, jonka olen ottanut käyttöön.  Facebookissa kuulun ainakin useaan ryhmään ( Oppimisen tulevaisuus, tablet-laitteet opetuksessa, moodle-juttuja ihan kaikille, tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa, oppiminen online, pedapankki, digikehittäjäopettajat ja useita suljettuja opiskelijaryhmiä). Facebookia käytän sujuvasti ja osaan olla myös antajana ryhmissä.  Minulla on opiskelijaryhmiä, joiden kanssa toimimme Facebookin kautta.  Amiedulla on myös oma blogi intrassa, johon olen jopa työstänyt pari kirjoitusta.  Instagramin olen  avannut pari vuotta sitten, mutta olen vielä alkuvaiheessa.  Lähinnä olen seurannut muiden ihania kuvia, mutta nyt rupean itse jakamaan kuvia. Vielä täytyy Twitter tili perustaa ja aloittaa seuraamaan kiinnostavia ihmisiä  ja  tviittailla..

Sosialisessa mediassa läsnäolo on tätä päivää ja tiedän kokemuksesta, että sen käyttöönotto ei vain tule luonnostaan.  Sen sijaan, että jättäisi opettelematta sosiaalista mediaa, ota se haasteena vastaan kuin mikä tahansa muu asia joko työelämässä tai vapaa-ajalla.  Tule pois mukavuusalueeltasi!

 

 

 

 

Tietoja DigiUlla

Toimin yrittäjyyden & johtamisen kouluttajana Amiedussa. Viihdyn työssäni ja mottonani on: AINA KANNATTAA YRITTÄÄ!
Galleria | Kategoria(t): Uncategorized. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s